Raport MNP 1Q 2020 – Plus i Premium Mobile tryumfują

raport MNP

Niedawno pisałam o wyczynach Premium Mobile z zeszłego roku. Mam na myśli jego nadzwyczajne wyniki w raportach przenoszenia numerów. Tymczasem minął już pierwszy kwartał 2020 roku i pojawił się kolejny raport MNP. Warto się mu przyjrzeć, żeby zobaczyć, którzy operatorzy cieszyli się w tym czasie największym zaufaniem, ale nie tylko. Raport przenoszenia numerów pokazuje też, kto potrafi zatrzymać u siebie klientów, czyli ma dobrą ofertę przedłużeniową i kto ma najkorzystniejszą ofertę, dla przenoszących numer. Przyjrzyjmy się więc raportowi z 1Q2020r.

Raport MNP 1Q 2020 – wielka czwórka i Plus na czele

W ciągu pierwszych 3 miesięcy br przeniesiono 378 022 numery. Spora ich część trafiła do wielkiej czwórki. Oto wyniki Play, Plusa, Orange i T-Mobile przedstawione w tabeli.

raport MNP Play, Plus, Orange, TMobilePlay stracił najwięcej numerów, za to przejął stosunkowo niewiele. Ostatecznie skończył na minusie (-67 497 numerów) i to sporym. Co ten wynik może pokazywać? Po pierwsze, to sygnał, że Play ma kiepską ofertę przedłużeniową. Nie była wystarczająco atrakcyjna dla aż 133 878 klientów. Po drugie, jego oferta dla przechodzących jest mało konkurencyjna. Być może to wynik wysokich cen? Drożej jest tylko w T-Mobile. Oby Play wyciągnęło wnioski i popracowało nad ofertą.

Plus zakończył 1Q 2020 z najlepszym wynikiem. Przyjął o 20 652 numery więcej niż stracił. To pokazuje, że ma przyciągającą ofertę dla klientów przenoszących numer i całkiem dorbą dla tych, którzy przedłużają umowę. Inaczej odnotowałby wyższe straty.

Co do Orange, przejął o 9 469 numerów więcej niż stracił, a w porównaniu z innymi stracił sporo klientów. Więcej niż Plus i T-Mobile. Znaczy to, że jego oferta dla przedłużających umowę, nie ma się najlepiej. Znowu oferta dla przenoszących numer jest całkiem niezła.

T-Mobile stracił najmniej numerów. To znaczy, że ma dobrą ofertę przedłużeniową i umie zatrzymać klienta przy sobie. Niestety jego oferta dla przechodzących jest słaba. Na tyle słaba, że nie wzbudza większego zainteresowania. Mniej klientów niż T-Mobile przejął tylko Play. Dlatego moim zdaniem to właśnie nowa oferta jest słabym punktem magentowego operatora. I znowu pierwszym, co przychodzi mi do głowy są wysokie ceny. T-Mobile ma w tej chwili najdroższe abonamenty, co z pewnością może odstraszać.

Raport MNP – operatorzy MVNO – Premium Mobile poza konkurencją

A teraz zajmę się operatorami wirtualnymi. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się Premium Mobile. Osiągnęło wynik niewiele niższy niż Plus. Premium Mobile przejęło o 17 326 numerów więcej niż oddało. Kolejne wyniki należą do:

  • Vectra (4271),
  • Otvarta (3695),
  • ITI Neovision (3338),
  • Telestrada (3227),
  • Multimedia Polska (3221).

Premium Mobile dzieli więc od konkurencji po prostu przepaść. Po raz kolejny z rzędu operator uzyskał kilkunastotysięczny przyrost bazy numerów. To znowu oznacza, że ma dobrą ofertę dla nowych klientów, i że dotychczasowi są zadowoleni ze swojej. Inaczej odpływ klientów byłby znacznie wyższy. Przecież nie podpisują umowy na 2 lata, tylko na czas nieokreślony. Wszystko to sprawia, że warto lepiej poznać tego operatora. Premium Mobile opinie pokazują, że klienci rzeczywiście wysoko oceniają jakość i ceny usług. Ciekawe, czy przyjdzie moment, kiedy jakiś inny operator wirtualny zacznie stanowić prawdziwe zagrożenie dla sukcesów Premium…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *